مالی و رفاهی
1398/1/26 دوشنبه
شرایط و مقررات دریافت تسهیلات
شرایط و مقررات دریافت تسهیلات قرض الحسنه وام دانشجویی دانشگاه پیام نور

.

 

. شرایط وام شهریه صندوق رفاه دانشجویان

وام شهریه به دانشجویان دانشگاه پیام نور از ترم اول برای کلیه دانشجویان کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری به شرح زیر داده میشود.این وام شهریه همان وام شهریه صندوق رفاه دانشجویان است که در صورت تخصیص اعتبار ،به دانشجویان تعلق می گیرد و دانشجویانی که برای اولین بار وام می گیرند باید ابتدا نسبت به تشکیل پرونده در امور دانشجویی مرکز خود اقدام کرده باشند.همچنین باید از طریق پورتال دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان به آدرس اینترنتی bp.swf.ir قسمت تشکیل پرونده اطلاعات خود را تکمیل نمایند.

نکته مهم : دانشجویانی که پیش از این تشکیل پرونده داده بودند و وام نیز گرفته اند می بایست درخواست خود را از طریق پورتال دانشجویی صندوق رفاه به آدرس اینترنتیbp.swf.ir قسمت سامانه فاز دو ارسال نمایند.

شرایط عمومی وام گیرندگان

- اعتقاد به اصول دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان رسمی مصرح در قانون اساسی جمهوري اسلامی ایران.

- دارا بودن صلاحیت اخلاقی و رعایت شئون دانشجویی.

- دارا بودن اولویت نیاز مالی.

- عدم استفاده از وام یا کمک بورس تحصیلی.

- در زمان دریافت وام دانشجویی، عدم اشتغال به کاري که مستلزم دریافت اجرت میباشد )به استثناي کار دانشجویی)

- سپردن سند تعهد با ضامن معتبر

شرایط آموزشی

- ثبت نام در حداقل تعداد واحدهاي مورد لزوم طبق ضوابط و مقررات آموزشی

تبصره - استفاده از وامهاي صندوق براي دانشجویانی که آخرین نیمسال تحصیلی خود را میگذرانند در صورت داشتن حداقل نصف واحدهاي مورد لزوم، طبق مقررات آموزشیبلامانع میباشد. (حداقل 12 واحد برای کارشناسی و 8 واحد برای کارشناسی ارشد (

- به دانشجویانی که از مرخصی تحصیلی استفاده می نمایند در نیمسال مربوطه وام شهریه داده نخواهد شد.

- مشروط نبودن دانشجو در دو نیمسال قبل.

- اختصاص وام به دانشجویان ورودي جدید در نیمسال اول و دوم تحصیل بدون احتساب معدل انجام خواهد گرفت.

تبصره - دانشجویانیکه دو نیمسال متوالی مشروط شوند از دریافت هرگونه وام در نیمسال بعدي مشروطی، محروم میباشند.

- مدت و مبلغ استفاده از وام شهریه در طول تحصیل به شرح زیر میباشد:

دوره کارشناسی پیوسته حداکثر 4 سال تحصیلی )هشت نیمسال) مبلغ ۳ میلیون ریال (۳۰۰ هزار تومان)

دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته حداکثر 2 سال تحصیلی (چهار نیمسال) مبلغ ۱۱٫۵۰۰٫۰۰۰ ریال (یک میلیون و صد و پنجاه هزار تومان )

دوره دکتراي تخصصی ناپیوسته حداکثر 4 سال تحصیلی )هشت نیمسال) مبلغ ۲۵٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال (۲ میلیون و پانصد هزار تومان)

دانشجویان برای تحویل مدارک و تکمیل فرم مربوطه می توانند به امور دانشجویی مرکز محل تحصیل خود مراجعه کرده و از وام دانشجویی بهره مند شوند.

مدارک وام شهریه دانشگاه پیام نور :

دانشجویانی که قبلا تشکیل پرونده داده اند فقط فرم درخواست وام را تکمیل کنند (فرم شماره ۱)

دانشجویانی که برای اولین بار می خواهند تشکیل پرونده دهند فرم درخواست وام و فرم تعهدنامه را تکمیل کنند

"فرم شماره ۳ (فرم تعهد) باید در دفترخانه اسناد رسمی و در برگ A4 تکمیل شود" (فرم شماره ۱ فرم شماره ۳)

1- تصویر تمام صفحات شناسنامه

۲- تصویر کارت ملی (پشت و رو)

۳- تصویر کارت دانشجویی تمدیددار

۴- فرم تعهدنامه محضری _ لازم به ذکر است عنوان شغلی متعهد و ضامن،شماره ملی،آدرس پستی به همراه پلاک و شماره همراه ضامن میبایست در سند تعهد ذکر شود (فرم شماره ۳)

۵- تصویر مدرک کارشناسی ، کارشناسی ارشد و رسید تسویه حساب وام مقاطع قبلی (قابل توجه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری)

۶- پرینت انتخاب واحد در نیمسال جاری

مدارک ضامن

۱- تصویر آخرین حکم کارگزینی

۲-تصویر کارت ملی ضامن (پشت و رو)

نکات قابل توجه در رابطه با شرایط ضامن

الف- ضامن می‌بایست عضو رسمی یا پیمانی ادارات دولتی باشد.

ب- بازنشستگان مراکز دولتی در صورت داشتن فیش حقوقی و نامه کسر از حقوق از اداره متبوع (خطاب به صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم)

ج- کارکنان رسمی و پیمانی نیروهای مسلح با داشتن گواهی عضویت از یگان خدمتی و تصویر فیش حقوقی.

شرایط باز پرداخت:

باز پرداخت وام برای دانشجویان فارغ التحصیل پس از روشن شدن وضعیت و اعلام تاریخ فراغت از تحصیل توسط مدیریت آموزش دانشگاه به دو صورت امکان پذیر می باشد :

1-اقساط

-ابتدا ۱۰% از مبلغ کل وام به صورت نقدی توسط فیش صادر شده به مهلت ۴۸ ساعت پرداخت و الباقی بدهی به صورت اقساط حداکثر۶۰ ماهه قابل پرداخت میباشد.

-تذکر مهم : از تاریخ فراغت از تحصیل دانشجو بیش از ۹ ماه نگذشته باشد(مدت خدمت نظام وظیفه به زمان مذکور اضافه می شود) در صورتیکه دانش آموخته پس از مدت زمان 9ماه جهت تعیین تکلیف بدهی مراجعه ننمایند مشمول جریمه دیرکرد و پیگرد قانونی می گردد.

- دانش آموختگان داراي دفترچه اقساط که تاریخ سررسید قسط آنان بیش از سه بار به تعویق افتاده است شامل جریمه دیر کرد شده است میزان کارمزد تأخیر به ازاء مدت تعویق،طبق محاسبه زیر بر مبناي نرخ %12 به میزان قسط معوق اضافه می گردد.

(مدت تعویق) × 12 × (میزان قسط معوق)=میزان کارمزد تاخیر

36000

- صدور و ارسال هرگونه تاییدیه تحصیلی و همچنین معرفی به حوزه نظام وظیفه منوط به صدور دفترچه اقساط می باشد و تسلیم اصل مدرک و یا ارسال ریز نمرات پس از استرداد کل بدهی در آن مقطع تحصیلی می باشد.

- بازپرداخت وام شهریه دانشجویی طبق مقررات با کارمزد 4% محاسبه می گردد.(کارمزد طول دوره دریافت وام آن دسته از دانش آموختگانی که بدهی خود را حداکثر تا 3 ماه بعد از فارغ التحصیلی و قبل از صدور دفترچه اقساط به صورت یکجا بازپزداخت نمایند صفر ریال محاسبه می شود.

تذکر مهم: در صورت عدم رعایت موارد فوق وعدم پرداخت به موقع، صدور تسویه حساب و یا دفترچه اقساط از طریق دانشگاه امکان پذیر نمی باشد؛ و کلیه عواقب به عهده دانشجو می باشد

۲- نقدی

-بازپرداخت نقدی به صورت فیش یکجا، به مبلغ کل بدهی با مهلت پرداخت ۴۸ ساعت امکان پذیر می باشد.

مهلت بازپرداخت وام صندوق رفاه برای دانشجویان انصرافی، اخراجی و یا ترک تحصیل و یا دانش آموختگانی که از تاریخ فراغت از تحصیلشان بیش از ۹ ماه گذشته است بلافاصله پس از روشن شدن وضعیت دانشجو توسط مدیریت آموزش دانشگاه به صورت یکجا و با احتساب ۴% کارمزد وام از زمان دریافت طی یک فیش کلی که فقط تا پایان وقت اداری همان روز قابل پرداخت می باشد میسر می گردد.

تذکر مهم: در صورت عدم رعایت موارد فوق و عدم پرداخت به موقع، صدور تسویه حساب و یا دفترچه اقساط از طریق دانشگاه امکان پذیر نمی باشد؛ و کلیه عواقب به عهده دانشجو می باشد.

نکته مهم :

دانشجویان دانشگاه پیام نور همانند دانشجویان سایر دانشگاهها با توجه به قانون صندوق رفاه دانشجویان باید با اتمام سنوات مجاز تحصیلی(کارشناسی4 سال، کارشناسی ارشد 2سال ، دکتری 4 سال) خود جهت تسویه حساب وام خود به کارشناسان صندوق رفاه مرکز مراجعه نمایند حتی اگر هنوز دانشجو باشند در غیر اینصورت بعد از 9 ماه بصورت سیستمی در پرتال صندوق رفاه دانشجویان تاریخ فارغ التحصیلی برای نامبردگان صادر می گردد.

قابل توجه دانشجویان ترم آخر دانشگاه

آن دسته از دانشجویان مقطع کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد که در مقطع تحصیلی قبلی (کاردانی و کارشناسی) وام دانشجویی دریافت نموده و دفترچه اقساط را تحویل نگرفتهاند، جهت انجام مراحل دانش آموختگی مقطع فعلی میبایست بدهی گذشته را یکجا پرداخت و برگه تسویه حساب با تأیید دانشگاه قبلی را ارائه نمایند.

لازم به ذکر است دفترچه اقساط وام فقط برای دانشجویانی که هر دو مقطع تحصیلی آنها دانشگاه پیام نور میباشد به صورت کلی صادر میگردد.

دانشجویان کلیه مقاطع تحصیلی فقط در صورت داشتن سنوات مجاز تحصیل(کارشناسی پیوسته 8ترم ، کارشناسی ارشد ناپیوسته 4 ترم، دکتری تخصصی ناپیوسته 8ترم ) می توانند از وام دانشجویی استفاده نمایند و همچنین فقط در صورت اتمام سنوات مجاز تحصیل میتوانند از باز پرداخت وام به صورت اقساطی بهره مند گردند.

وام شهریه از حساب شهریه دانشجو کم می شود و اگر دانشجو شهریه خود را قبلا پرداخت کرده باشد در حساب وی به صورت بستانکار محاسبه می شود.

آدرس سایت صندوق رفاه دانشجویان : www.swf.ir

آدرس پورتال دانشجویی صندوق رفاه : http://bp.swf.ir

 

فايل هاي مربوطه :
وام+دانشجويي.pdf52.59 KB

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر